وب سایت نیازمندی ها و آگهی آمل

دکوراسیون حیاط

عمومی

۹ دی ۱۳۹۹ 340 بازدید
وب سایت نیازمندی ها و آگهی آمل

دکوراسیون حیاط

اکثر ما وقتی که نوبت به دکوراسیون داخلی حیاط میرسه، ایده ای نداریم و ترجیح میدیم پولی خرج دکواسیون حیاط خانه نکنیم. اما مهم ترین بخش در خونه های ویلایی حیاطه، چون اولین چیزیه که به چشم میخوره و فضای بهم ریخته اون موقع ورود به منزل، چهره خوشایندی نداره.

دکوراسیون شیک حیاط برای گذروندن اوقات فراغت در هوای بهاری یا تابستونی از واجباته هر خونه ای محسوب میشه. داشتن یک حیاط زیبا و سرسبز تاثیر زیادی در زیبایی دکوراسیون داخلی خانه داره. دکوراسیون حیاط کوچک، باغچه آرایی حیاط، حیاط خلوت و تزیین حیاط در خانه ویلایی چیزایی که قراره در ادامه بیشتر دربارش بخونید.

دکوراسیون حیاط کوچک

برجسته ترین خانه ها اگر حیاط بزرگی داشته باشن، حتما فضایی برای استخر یا باغچه ی سرسبز اختصاص میدن. اما فکر داشتن یک استخر یا آبنما برای دکوراسیون حیاط کوچک همون اول کار رد میشه چون هدف در دکوراسیون حیاط ، استفاده بهینه از تمام فضاست و استفاده از المان هایی که جای زیادی رو اشغال میکنه، پیشنهاد نمیکنیم.

اگر منزل شما حیاط کوچکی داره، با استفاده از گل ها و گیاه های خانگی، سرسبزی و شادابی درفضای حیاط به ارمغان بیارید. اگر قرار به استفاده از درخت در حیاط خانه ویلایی باشه، باید از درخت ها و درختچه هایی تزئینی استفاده کنید، نه درختی مثل درخت گز که از لحاظ رشد و نمو مناسب دکوراسیون حیاط کوچک نیست.

برای داشتن بهترین دکوراسیون حیاط کوچک در صورتی که فضای کافی برای پرورش گیاهان سرسبز و درخت تزئینی وجود نداشته باشه، میشه با استفاده از چند تکه تخته و کاشتن گیاهان بالارونده، سایه بانی سرسبز و زیبا ساخت.

راه سنگی زیبا، سنگ فرش های فانتزی، سکوی چوبی، مبلمان کوچک با متریالی از جنس طبیعت، گل‌کاری در باغچه و آویزان کردن گلدان‌های رنگارنگ و زیبا از دیوار‌های حیاط کوچکتان، ایده های خوبی برای دکوراسیون داخلی حیاط هستن.

تزیین حیاط در خانه ویلایی

خانه های ویلایی معمولاً بخاطر مساحت بالا و استقلال طراحی، دکوراسیون داخلی متنوع و کامل تری دارند. چیزی که در انتخاب و دکوراسیون حیاط خانه ویلایی تأثیر گذاره، سلیقه و بودجه است چون دستتون توی استفاده از فضا و وسایل بازه.

ایده های کاربردی در تزیین حیاط خانه ویلایی

استخر کوچک، آب نما، حوضچه، مسیرهای سنگ فرش برای پیاده روی، آلاچیق، لامپ های آویز، باغچه ای با گیاهان رنگارنگ، تاب ریلکسی، مبلمان چوبی و … از وسایلی هستن که اکثر افراد در دکوراسیون حیاط ویلایی ازشون استفاده میکنند. هماهنگی سنگ فرش های حیاط با طراحی باغچه، فاکتور مهمی در دکوراسیون فضای بازه. نمونه تصاویر خلاقانه از تزیین حیاط در خانه ویلایی رو در ادامه خواهید دید.

دکوراسیون حیاط خلوت

ساخت حریمی دنج در حیاط خلوت ایده ای همه پسنده اما اینکه چگونه بتونیم مکانی ایده آل، زیبا و در عین حال به دور از چشم همسایه ها ایجاد کنیم نیاز به یکم سلیقه، تجربه و مهارت داره.

از زیبایی گل ها کمک بگیرید

برای داشتن یک حیاط خلوت خوشگل و دوست داشتنی فقط کافیه به چمن‌‌ها، درخت‌ها و گیاهان سرسبز حیاط خلوت خانه، تعدادی گل‌های رنگی اضافه کنین. گل های معطر مثل شب بو، یاس بنفش، ویستریا، روناسیان و … فضای دلنشینی در حیات خلوت شما به وجود میارن.

مبلمان و کفپوش در حیات خلوت

در رابطه با دکوراسیون حیاط‌ خلوت باید به این نکته توجه داشت که فضای حیاط خلوت در کنار سرسبز و زیبا بودن، باید محل مناسبی برای استراحت هم باشه، به همین دلیل قرار دادن یک دست مبل راحتی یا صندلی فانتزی از واجباته. به جای استفاده از کفپوش های چوبی، پارکت و … به کار بردن چمن مصنوعی باعث ایجاد تنوع در ظاهر حیاط خلوت میشه. کفپوش ها و مبلمانی که در دکوراسیون حیاط خلوت استفاده می کنید، تاثیر زیادی در مدرنیته و لوکس به نظر رسیدن حیاط خلوت دارن. صندلی های فلزی و فایبرگلاس در مکان هایی که بارندگی زیاده گزینه خیلی مناسبی برای دکوراسیون حیاط به شمار میاد.

ایجاد راه با کفپوش های سنگی هم در دکوراسیون داخلی حیاط ایده جذابی به نظر میرسه .

ایجاد حریم خصوصی در حیات خلوت

برای داشتن حریم خصوصی که ما ایرانی ها خیلی به اون اهمیت میدیم، بجای دیوارکشی های سیمانی که حس سردی دارن، میشه از بافت های طرح دار استفاده کرد که امکان رشد گیاهان رونده هم فراهمه. البته به کار بردن آلاچیق هم یکی از روش های ایجاد حریم خصوصی در فضای حیات خلوت خانه شماست. استفاده از باران‌گیر و سایه‌بان‌های چوبی در دکوراسیون حیاط خلوت علاوه بر جذابیت و حفظ حریم، باعث جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب میشه.

نورپردازی خوب

نکته آخر در دکوراسیون حیاط خلوت رعایت کردن نورپردازی کافیه چون معمولا حیاط خلوت در جایی پشت منزل و به دور از نور قرار داره، نورپردازی مناسب طوری که حس تاریکی فضا از بین بره، خیلی بااهمیته.

باغچه آرایی حیاط

حیاط منزل شما اولین تاثیر رو بر دیدگاه مهمان ها اعمال میکنه بنابراین خیلی مهمه همون اندازه که برای طراحی نمای بیرونی و دکوراسیون داخلی منزل ارزش قائلید، برای فضای سبز و باغچه آرایی حیاط حوصله به خرج بدین.

با هندسه آشتی کنید

فرم مرسوم باغ آرایی به سبک ایرانی، فرم مستطیلی است اما با کمی خلاقیت میشه از فرم هایی مثل منحنی که جذابیت بصری فوق العاده ای دارن، استفاده کرد. البته استفاده از چندین شکل هندسی هم خودش یک سبک در باغچه آرایی محسوب میشه. حضور اشکال و محیط های مربعی و گوشه دار در باغچه های لوکس از اثرات مدرنیته است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *