وب سایت نیازمندی ها و آگهی آمل
وب سایت نیازمندی ها و آگهی آمل

13 ویژگی خارق العاده خانه بیل گیتس

خانه بیل گیتس

بیل گیتس با دارایی حدود 81.5 بیلیون دلار ثروتمندترین مرد جهان است و حدود 8 سال پیش شروع به ساخت یک خانه ساحلی در ایالت واشینگتن با هزینه  63 میلیون دلار کرد و نام این خانه بندری را زاندو 2 (Xanadu 2.0) که بر اساس خانه ای رویایی در فیلم همشهری کین (Citizen Kane ) بود گذاشت. تنها زیربنای این خانه ساحلی 66 هزار متر مربع وسعت دارد و داخل آن با جزئیات و تکنولوژی های فروانی ساخته شده که 13 مورد از برجسته ترین ویژگی های این خانه رویایی را در ادامه با هم بررسی می کنیم.

1- این خانه هم اکنون حداقل 123 میلوین دلار می ارزد.

قیمت کنونی این خانه ساحلی پس از بازسازی توسط بیل گیتس حدود 123.54 میلیون دلار معادل 404 میلیارد تومان محاسبه شده است. در حالی که بیل گیتس زمین این خانه را در سال 1988 حدود 2 میلیون دلار خریداری کرد.
بر اساس گزارش ها بیل گیتس سالانه حدود 1 میلیون دلار معادل 3.3 میلیارد تومان تنها هزینه مالیات بر املاک این خانه را می پردازد.

2- تعداد نیم میلیون قطعه الوار برای ساخت این پروژه استفاده شده است.

چوب های به کار برده شده در ساخت این خانه از صنوبرهای آمریکایی 500 ساله است و حدود 300 کارگر ساختمانی برای ساخته این خانه بکار گرفته شده که حدود 100 نفر از آنها متخصص برق بوده اند.

3- یک سیستم سنسوری با تکنولوژی بسیار بالا  امکان کنترل وضعیت هوا و روشنایی هر بخش از این خانه را برای میهمانان فراهم می کند.

هنگامی که میهمانان وارد خانه می شوند، به آنها یک سنجاق سینه داده می شود که با تمام سنسورهای به کار رفته شده در این خانه در تعامل است. میهمانان دما و روشنایی مورد نظر خود را وارد می کنند و این تنظیمات در سرتاسر خانه اعمال می شود.

4- این خانه از یک سیستم پخش موسیقی بی نظیر برخوردار است.

شما می توانید موسیقی مورد علاقه خود را پخش کنید و همزمان که در قسمت های مختلف این خانه قدم می زنید، بلندگوهای پنهان شده در پشت کاغذدیواری ها آهنگ مورد نظر شما را به صورت هوشمند پخش می کند.

5- شما می توانید آثار هنری بر روی دیوارها را تنها با زدن یک دکمه تغییر دهید.

در سرتاسر این خانه تابلوها در قالب ماینتورهایی با ارزش 80 هزار دلار طراحی شده است و هر شخصی می تواند نقاشی ها و تصاویر مورد علاقه خود را در این تابلوهای هوشمند به نمایش بگذارد.

6- استخر این خانه دارای سیستم پخش موسیقی در زیر آب است.

یکی از این استخرها 18 متر است و در ساختمانی جدا به مساحت 1188 متر مربع واقع شده است و دارای دیواره های شیشه ای است و یک طرف آن تا تراس این ساختان کشیده شده است که امکان مشاهده منظره بیرون را نیز فراهم می کند.

 

7- این خانه دارای 24 حمام است.

در صورتی که بیل گیتس یک مهمانی بزرگ برگزار کند این تعداد حمام منطقی است ولی در حالت عادی تعداد حمام ها بیشتر از حد معمول است.

8- شش آشپز خانه برای این خانه در نظر گرفته شده است.

در این خانه 6 آشپزخانه در قسمت های مختلف واقع شده است و کارکنان آن همیشه برای پذیرایی آماده هستند.

 

9- کتابخانه ای بزرگ با کتاب های خاص آن .

کتابخانه بیل گیست 200 متر مربع می باشد و داری سقف گنبدی شکل است. بیل گیتس در درون کتابخانه خود یک نسخه دستنویس از لئوناردو داوینچی را دارد که بیش از 30 میلیون دلار ( حدود 100 میلیارد تومان ) برای آن پرداخت کرده است.

10- در مجموع تعداد گاراژ های بیل گیتس تعداد 23 ماشین را در خود جای می دهد.

گاراژ ها در قسمت های مختلف این خانه قرار گرفته اند و جذاب ترین آنها گاراژی است که به صورت غار زیرزمینی و ساخته شده از فولاد ضد زنگ و سازه های بتنی است و این گاراژ به تنهایی 10 ماشین را در خود جای می دهد.

11- بیل گیتس به درختان خاصی در این خانه علاقه دارد و این درختان به صورت 24 ساعته و الکتروینکی کنترل می شوند.

بر طبق گزارش ها بیل گیتس به یک درخت افرا 40 ساله که در نزدیکیه در خانه رشد کرده است علاقمند است و این درخت توسط کامپیوتر کنترل می شود و اگر هر نقطه از خاک آن خشک شود به صورت اتوماتیک توسط پمپ آبیاری می شود.

12- شن های ساحل این خانه از ساحل دریای کارائیب آورده می شود.

هر ساله شن های ساحل خانه بیل گیتس توسط قایق و در حجم بالا از ساحل دریای کارائیب به این مکان آورده می شود.

13- شخصی که برای گشت زدن در این خانه 35 هزار دلار پرداخت کرد.

یک بار بیل گیتس یک تور خصوصی برای گشت و گذار در خانه اش برگزار کرد که یکی از کارمندانش با 35 هزار دلار معادل 350 میلیون تومان برنده شد. البته درآمد حاصل از این تور  برای کمک به خیریه اهدا شد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *